Nyheder

Google

Konkurrence i streamingindustrien

Google, Facebook og Apple vil ind på markedet for produktion af originalt indhold til de forskellige online streamingservices, skriver New York Times (NYT). I følge NYT vil de tre selskaber være med til at skabe en overflod af originale programmer, som forbrugerne skal vælge imellem, og samtidig skal udbyderne forsøge at skille sig ud fra hinanden.

Facebook vil eksempelvis skabe programmer, der henvender sig til aldersgruppen midt-teenagere til midt-trediverne, og som ikke vil bliver lagt ud som hele sæsoner, men i stedet følge et mere traditionelt skema.

Youtube, der ejes af Google, vil både skabe gratis indhold og betalingsindhold, som er skabt på baggrund af forbrugerdata.

De tre selskaber vil, ifølge New York Times, bruge flere millioner på at skabe de originale serier til deres streamingsservices. Selskaberne har allerede intensiveret konkurrencen i branchen ved at konkurrere om at tiltrække nogle af de mest succesfulde producere, der skal hjælpe selskaberne med at tiltrække kunderne til deres streamingservices.

Foto: /ritzau/AP/Marcio Jose Sanchez

Kilde: mediawatch.dk