Nyheder

Monitor Nytfra 300316

Magasin lancerer TV-serie

Vi Unge-magasin går nye veje for at nå sine unge læsere, der i stigende grad flytter over på de digitale platforme og får deres indhold fra sociale mediekanaler som Youtube.

Til september lancerer magasinet en original tv-serie på sin Youtube-kanal, som handler om unge piger på efterskole, hvor typiske "Vi Unge"-emner som forelskelse, kærestesorg og venskab er de centrale temaer.

"'Vi Unge' i dag er meget mere end et fysisk magasin. Vores læsere er på alle de digitale kanaler, og derfor vil vi rigtig gerne brede vores univers ud og tilbyde dem indhold der, hvor de er, så "Vi Unge" bliver ved med at være relevante for dem," siger chefredaktør, Julie Lund Mikkelsen, til DR.

I første omgang producerer magasinet to afsnit, for at teste interessen på Youtube-kanalen. Bliver de en succes håber "Vi Unge" at kunne fortsætte og producere en hel sæson ved enten at få investorer med om bord eller sælge rettighederne til serien, fortæller Julie Lund Mikkelsen til DR.

Teenage-magasinet, der henvender sig til piger mellem 12 og 18 år, har eksisteret siden slutningen af 1950'erne og har 70.000 læsere ifølge de seneste læsertal fra Gallup og omkring 120.000 brugere månedligt på viunge.dk (tal fra Dansk Online Index), mens Youtube.kanalen følges af godt 6.100.

Den nye tv-serie får titlen "Første gang" og er skrevet af komiker og manuskriptforfatter Christina Sederqvist, der bl.a. har skrevet DR Ultra-serien "Klassen", mens Morten Sabroe er instruktør. Skuespillerne tæller bl.a. Fanny Bornedal, Jacob August Ottensten og Oscar Bjerrehuus.

Kilde: mediawatch.dk